Terkadang, kita tidak dapat apa yang kita impikan. Lalu, kita menyalahkan takdir kerana terlalu kecewa. Sedangkan, kita tidak sedar, apa yang kita perolehi adalah lebih baik dari apa yang kita harapkan.

Monday 3 March 2014

MAAF mungkin ku beri tp KENANGAN itu tetap kekal dlm hati...

Terduduk ku seketika..
Mendongak ke langit biru..
Melihat betapa indahnya ciptaan Allah,

Dalam sukanya hidupku sekarang,
pasti aku terkenangkn suatu kisah yg cukup pahit utk dipikul
Namun yg lebih berat,diri menanggung bebannya..
apabila kesemua jari menunding jari kearahku menyalahku atas apa yg jadi.

Ingatlah insan..
Siapa yg terluka?
Siapa yg dihina?
Siapa yg dibuang?
Siapa yg lupa pd adab?

Selama apa yg jadi,aku diamkn diri.
Aku membatukn diri dgn segala yg aku uji..
Namun tak ada sorg pun yg bertanya..
Sapa yg salah..
Siapa yg benar..

Ingatlah insan..
Jgn salahkn sesiapa atas apa berlaku..
Bukan kah Allah telah berkata..
JODOH itu RAHSIA ALLAH.
Bukanlah ukuran aku punca masalah
Namu tak siapa tahu disebalik kisah yg terjadi.

Menunding jari,menyalahkn ku tanpa usul periksa..
Yg menanggung malu pastinya aku..tp tak mengapa,
Siapalah aku hendak menutup mulut manusia itu…
Yg suka menilai manusia lain tanpa soal selidik.

Ingatlah pada manusia yg tak sedar diri,
Hidup ini satu kifarah,
Hari ni kau buat aku,
Esok lusa Allah balas jauh lebih hebat dr apa yg kau buat pd aku.

 wait n see...


No comments :

Post a Comment