Terkadang, kita tidak dapat apa yang kita impikan. Lalu, kita menyalahkan takdir kerana terlalu kecewa. Sedangkan, kita tidak sedar, apa yang kita perolehi adalah lebih baik dari apa yang kita harapkan.

Tuesday 3 November 2015

USIA

Masa berganti masa,hari berganti hari,bulan  berganti bulan,dan tahun sudah berlalu pergi.
Dan setiap kali itu aku mencuba,dengan setiap insan yg hadir,ada kala aku mungkin bertahan,ada kala,aku sendiri give up dan berlalu tanpa memikirkan perasaan mereka.
Betul,kadangnya aku risau bila setiap kali aku menolak pinangan orang,aku bimbang ada yg tersinggung,ada yg terasa hati dan paling aku bimbang,adakah aku telah memberi mereka harapan dengan tidak sengajanya.Arghhh,mungkin jugak,tanpa sedar kan..maafkanlah..keinginan utk berkawin ada tapi aku rasa aku mcm tak sedia.mungkin juga antara mereka tiada seorang yg berjaya menawan hati aku..mungkin..
Zaman sekarang,susah nak cari org yg betul2 paham kita..dengan kisah lalu lagi..membuatkn kita takut untuk menghadapi nya lagi..
Aku lihat diri aku sendiri,dengan usia ku sekarang,perlu ke aku malu kerana aku belum berkawin??

No comments :

Post a Comment